I'm back!



28 augustus, 2014

Hallo allemaal! 
De zomervakantie is weer (bijna) voorbij en dat betekent dat het weer tijd is om te bloggen. Ik heb een tijdje niks van mij laten horen omdat ik er om een of andere reden de puf niet voor had om 's avonds nog een artikeltje te schrijven. Hier ga ik weer verandering in brengen dus ik hoop dat jullie dit eerste up-to-date artikel leuk vinden.
Juli was mijn enigste zomervakantie maand. De eerste week van juli ben ik vrij geweest en ben ik een paar keer op stap geweest met mijn moeder en heb ik erg leuke dingen gekocht. Later volgt daar nog een shoplog van!

De laatste 3 weken van juli ben ik op vakantie naar Mallorca geweest waar ik erg naar uit keek. Ik had echt even een uitrust vakantie nodig van mijn stage en werk.



Omdat het natuurlijk heerlijk warm weer was in Mallorca was het altijd lekker om koud water in de koelkast te hebben staan. Daarbij toegevoegd wat citroenschijfjes uit eigen tuin en ijsklontjes.


Ook ben ik een dag naar de hoofdstad geweest Palma De Mallorca en daar was ik op zoek naar een FootLocker. Doordat we de navigatie volgde kwamen we in de smalste straatjes van Palma. Met 10 cm over aan zowel de linker- als rechterzijde van de auto reden we opzoek naar het centrum. Wat een avontuur was dat!


Dit schatje was ook weer van de partij tijden deze vakantie. Hij kwam iedere avond langs ons huisje en was nog meer geliefd dan ooit tevoren. George is dan ook erg verwend geweest met lekkere hapjes en koud water.

In Mallorca stikt het natuurlijk van het over-heerlijke eten. Hieronder een paar uitspringers!



Hierboven een heerlijke maaltijd salade met Cajun Chicken, Maïs, Cherry Tomaten, Sla en Sojasaus.
Deze combinatie van ingrediënten was erg lekker! De Cajun Chicken was wat pittiger en ik houd heel erg van pittig eten!


Tot nu toe ben ik 3 keer in Mallorca geweest waarvan we 1 x in de vakantie bij Pizzeria Roma gaan eten. Deze pizzeria heeft de lekkerste pizza's van de buurt. Ik had de pizza Peperoni genomen met als extra ingrediënt ananas. En natuurlijk hete pepers!



Spanje staat ook bekend van de heerlijke Tapas. Een restaurant waar we vaak kwamen gaf ons regelmatig als voorgerecht een tafel tapas. Ik vind de Inktvisringen, Ham en een soort groene pepers die totaal niet heet zijn het lekkerst! Van zulke avondmalen kan ik echt genieten!





Ook ben ik de zoektocht begonnen naar de ingrediënten om in Mallorca sushi te maken. Helaas heb ik deze ingrediënten alleen in een grote supermarkt kunnen vinden genaamd Al Campo. Dat is is één van de grootste supermarkten in heel Mallorca. Met het warme weer was de sushi niet perfect gelukt want de rijst droogde heel erg snel uit. De bereiding en het koken van het eten vond ik erg leuk om te doen dus het was niet zo erg dat het wat minder smaakte.


In Mallorca is er ook een 'dierentuin' genaamd Marineland. Ik hou enorm van dieren dus ik vond het erg leuk om er naartoe te gaan al was ik er vorig jaar ook al geweest. 
Van de dolfijnen shows kun je ook geen genoeg krijgen!


Dit schattige vogeltje hierboven op de foto was nieuw voor mij in de 'dierentuin'. Ik vond dit vogeltje zo lief en mooi. De kleuren en een grote maar toch ook kleine snavel. Ik ga op onderzoek uit welke soort vogel dit is en zal daar een artikel over schrijven.


Op een avond kwam ik op het idee tijdens zonsondergang een levitatie foto te maken.


Hierboven het fantastische resultaat!

Dit was mijn vakantie kort samengevat. Ik heb ontzettend genoten en erg goed mijn rust kunnen behalen.

Hoe was jullie vakantie?


1 opmerking: