Luxe avontuur in Valkenburg!


12 december, 2014
In het weekend van 6/7/8 november ben ik naar een resort geweest genaamd Thermea 2000 in Valkenburg! Het was een heerlijk weekendje om tot rust te kunnen komen want dat had ik echt even nodig. Benieuwd hoe Valkenburg en Thermea 2000 eruit ziet? Kijk dan snel verder!




Omdat we nog niet gelijk onze spullen bij het hotel kwijt konden zijn we eerst het stadje Valkenburg in geweest. We moesten de berg aflopen en waren van plan om eerst bij de ruïnes rond te gaan kijken. 

Als eerste kwamen we zo'n apparaat tegen waarbij je een 5 centje om kon laten maken naar een plaatje met de Kasteenruïne en de Fluwelengrot erop. Ik heb altijd gedacht laat dit maar gaan wat het stelt niets voor, alleen deze keer vond ik het wel leuk om een souvenirtje te hebben!


Toen we een stukje verder liepen zagen we al gauw dat veel stenen gekerfd zijn met namen, als verliefd stelletje kon ik het niet laten om ook een stempel achter te laten.


Hierna hebben we in de ruïne zelf rond gelopen en wat foto's gemaakt.




In het stadje Valkenburg zijn we opzoek gegaan na een leuk cafeetje om te lunchen. Ze hadden er zoveel naast elkaar dat we maar gewoon ergens zijn gaan zitten maar wel uitgebreid geluncht hebben. 



Pizza, zoals je kunt zien met veel pepertjes, salami en paprika. 


Spaghetti Bolognese, vooral vond ik de koriander erbij erg lekker voor de smaak!


Tapas die bestond uit inktvis ringen, zalm brokjes in romige saus, kapstokken in tomatensaus, kip spies, gamba's en geroosterd brood.

Daarna was het al bijna tijd om onze hotelkamer te bekijken. Als eerste kregen we een klein presentje namelijk een Massage BonBon. Dit was een klein klompje en als je dat met water mengt werd het olie.


Onze hotelkamer was zó luxe dan dat ik ooit heb meegemaakt.
Een super groot bed waar ik echt in verdronk, badkamer met bad en douche in één, een grote tv en een massagestoel! Dat was heerlijk om af en toe eens in de zitten.



Daarna zijn we eindelijk gaan genieten van het wellness resort. We gingen zwemmen en heerlijk baden. Helaas mocht je binnen geen foto's maken dus deze heb ik opgezocht!


Dit is het binnenzwembad, als je links het trapje op gaat is daarna nog een bad en kan je zo door lopen naar het sauna landschap.  in het midden achter de paal die je ziet, zitten 3 bubbelbaden. Hier hebben we 's avonds heerlijk in gezeten en we waren de enigste die er nog waren!


Daarna gingen we ons opfrissen op de kamer en helaas terwijl we op bed aan het uitrusten waren viel de stroom ineens uit! Net een half uurtje voordat we verwacht werden voor ons diner. We gingen ons maar aankleden met het licht wat we hadden en naar het restaurant toe. Ze konden niets serveren tot de stroom weer aan ging, wat logisch is dus we mochten alvast een drankje bestellen van het huis!

Ik denk dat we ongeveer 20 tot 30 minuten hebben gezeten in een gezellig sfeertje toen de stroom weer terug was!


Eindelijk konden we beginnen aan ons 2 gangen diner. Mijn buikje rammelde stiekem al wel!


Hoofdgerecht:


Nagerecht:


Het eten smaakte heerlijk en was erg apart, iets wat je normaal nooit zelf zou eten.
Eenmaal terug op de kamer aangekomen besloten nog te gaan zwemmen en wat was dat romantisch! 
We gingen zwemmend naar buiten en we zagen het licht van de volle maan op ons vallen, het was gewoon pérfect! Ik kan dit moment gelukkig in mijn gedachte nog terug halen ook al heb ik er helaas geen foto van..
Eenmaal genoten van dit heerlijke momentje samen zijn we binnen in het bubbelbad gegaan net voor het slapen. Ik heb nog lang na gedroomd over deze avond!

De volgende ochtend stond dit heerlijke ontbijt op ons te wachten:






Ik had een broodje genomen met hagelslag, een croissantje met jam, daarbij een heerlijk ochtendsapje j'us d'orange en een stukje appelgebak.























Na een uitgebreid ontbijt zijn we onze spullen in gaan pakken en een impuls bezoekje gaan brengen aan een toren. We zagen toen we aan het rond lopen waren in de verte een toren staan en we waren erg benieuwd of we deze konden bezichtigen dus zijn we op richtingsgevoel er naartoe gereden!


Je ging omhoog met een soort kabelbaan wat ik erg leuk vond want je had een super mooi uitzicht over de huizen!






















De kabelbaan ging recht over een rodelbaan heen maar helaas was deze gesloten..

Vanuit de Wilhelminatoren konden we het resort zien. Het staat wel in de bossen dus het enigste wat je zag was het dak en op de hoogste etage hebben we onze workshop masseren gehad dus het was wel grappig omdat vanuit de verte te kunnen zien dat we zo hoog waren geweest!







Ik heb een super leuk weekendje gehad en een relax weekend kan ik echt aanraden! De rust die je ervan krijgt is echt heel erg fijn! Al hou ik er wel van om eens af en toe verwend te worden was dit toch wel over de top. Het was ge-wel-dig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten